خلال پوست پرتقال خوراکي است؟
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

خلال پوست پرتقال چه خاصيتي دارد؟

 

معمولا سوالي که اغلب خانواده‌ها جوياي دانستن آن هستند اين‌که آيا خلال پوست پرتقال علاوه بر ظاهر خوشرنگ و معطرکردن پلوها، کيک‌ها و مربا، ارزش تغذيه‌اي قابل توجهي هم دارد و آيا خوردن فيبر سفيد سطح ميوه و پوسته نازک در برگيرنده پالپ پرتقال توصيه مي‌شود؟

 

 

که رنگ پوستش طبيعي و فاقد واکس باشد

 

اما نکته‌ قابل توجه آن که چون امروزه پوست بيشتر مرکبات بويژه پرتقال و نارنگي به روش مصنوعي رنگ‌آوري يا با رنگ‌هاي شيميايي رنگ‌آميزي مي‌شود و براي ماندگاري بيشتر به واکس و موم‌هاي چرب آغشته و به سموم کشاورزي آلوده‌اند مي‌تواند ترکيباتي سرطانزا را به بدن مصرف‌کننده وارد کند و موجب ناکارآمدي سيستم گوارشي، مسموميت و عملکرد نامطلوب دو عضو سم‌زداي بدن يعني کبد و کليه شود. از سوي ديگر چون پوست مرکبات مستعد آلودگي به انواع قارچ‌هاي ذره‌بيني است، اگر در دما و رطوبت کنترل‌شده‌اي خشک نشود به قارچ‌هايي آلوده مي‌شود که مي‌تواند باعث ايجاد مشکلات جدي کبدي شود. در نتيجه تا حد امکان از پوست مرکبات براي تهيه مربا و کيک استفاده نکنيد. اگر هم اصرار زيادي به تهيه خلال پوست پرتقال داريد حتما دقت کنید پرتقالي را انتخاب کنيد که رنگ پوستش طبيعي و فاقد واکس باشد. ضمن اين‌که هرگز خلال‌ها را در محيط مرطوب آشپزخانه و يخچال نگهداري نکنيد و بهتر است خلال‌ها در يک وعده و به صورت تازه مصرف شود.

 

اما اگرچه خلال پوست پرتقال خوراکي است ، اما تقريبا به اندازه تفاله شيرين و آبدار نيست. هضم آنها نيز ممکن است دشوار باشد ، و مگر اينکه پوست يک پرتقال ارگانيک بخوريد ، ممکن است مواد شيميايي پوشانده شود. اگر پوست را بخوريد ، مقدار کافي مواد مغذي دريافت خواهيد کرد.

 

خلال پوست پرتقال خوراکي است؟

 

خوردن پوست يک پرتقال اشکالي ندارد؟

با اين حال ، هضم آن ممکن است دشوار باشد ، و من به خوردن آن (يا رنده کردن در ظرف ها) توصيه نمي کنم مگر اينکه آن را از پرتقال هاي ارگانيک استفاده کنيد. پوست پرتقال هايي که به طور متعارف پرورش مي يابند احتمالاً حاوي بقاياي سموم دفع آفات است که نمي توانيد بشوييد. يکي ديگر از کاربردهاي پوست پرتقال کمک به دفع الاغهاي باغ است - به سادگي آن را خرد کرده و در اطراف گياهان پخش کنيد.

 

چگونه قسمت خوراکي يک پرتقال را تهيه مي کنيد؟

براي بدست آوردن قسمت خوراکي پرتقال ، من با استفاده از چاقو پوست و قسمت اعظم مغز آن را برش مي دهم (و در عکس هاي بالا نشان داده شده است) ، سپس هر قسمت بزرگ هسته يا لايه بردار هسته هسته پرتقال را مرتب مي کنم. کسر خوراکي نسبت وزن پرتقال پوست کنده به وزن نارنج پوست کنده نشده است.

 

خوردن مغز نارنج خوب است؟

با اين حال ، مغز پرتقال يکي از عناصر جالب توجه پوست پرتقال نيست. اگر شما واقعاً علاقه مند به خوردن پوست پرتقال هستيد ، به احتمال زياد مي خواهيد آن را ذوق کنيد. پوست پرتقال دوست داشتني را مي توان در سالادها گنجانيد و به عنوان سرپوش بسياري از غذاهاي ديگر نيز استفاده کرد. براي بهترين عطر و طعم ، شما بايد از پوست پرتقال دوست داشتني خود به صورت خام استفاده کنيد.

 

داخل پوست پرتقال را چه مي گوييد؟

با اين حال ، اين احتمال وجود دارد که شما حداقل بخشي از پوست پرتقال را قبلاً خورده باشيد. لکه هاي سفيد در خارج از پرتقال تازه پوست گرفته شده به عنوان مغز نارنجي ، داخل پوست پرتقال شناخته مي شود. با اين حال ، مغز پرتقال يکي از عناصر جالب توجه پوست پرتقال نيست.

 

پوسته و الياف فيبري مرکبات را هم بخوريد

 

برخي افراد عادت دارند وقتي پرتقال، گريپ فروت، نارنگي يا ليمو شيرين را پوست مي‌کنند تمام پوسته‌هاي فيبري نرم و سفيد سطحي و الياف ميان پره‌هاي ميوه را جدا مي‌کنند و حتي بسياري از سالمندان و والدين براي کودکانشان، پالپ مرکبات را از درون پوسته نازک و شفافش بيرون آورده و بر اين باورند که اين قسمت‌ها باعث ناراحتي و مشکلات گوارشي مي‌شود، اما بايد بدانيد اگر پالپ پرتقال را بدون پوسته نازکش بخوريد بهره‌اي از خواص فيبري ميوه نخواهيد برد زيرا نقش اصلي اين پوسته لينت مزاج و ليز کردن و تحريک حرکات دودي روده و افزايش حجم مدفوع است. در واقع خوردن تنها گوشت آبدار مرکبات به منزله خوردن آبميوه با درصد بسيار پايين فيبر است. بنابراين خوردن پره‌هاي مرکبات به صورت کامل به تمامي افراد در هر گروه سني، بخصوص مبتلايان به يبوست و هموروئيد (بواسير) توصيه مي‌شود.

 

 

در حقيقت هرچه فيبر ميوه بيشتر باشد ماندگاري آن در روده کمتر بوده و گلوکز آزاد شده از آن کمتر خواهد بود و به تبع، قندي هم به صورت چربي ذخيره نخواهد شد. بر اين اساس هر چه ميوه آبدارتر باشد سرعت جذب قند آن بيشتر است که اين نکته بايد مورد توجه بيماران ديابتي قرار گيرد.

 





:: برچسب‌ها: گوشت آبدار , گريپ فروت , لکه هاي سفيد , مسموميت ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: